Forandringsledelse er mere end projektledelse
Organisationer, der skal gennemføre større forandringsprocesser, har ofte styr på selve projektledelsesdelen: Hvilke steps skal hvilke afdelinger igennem, hvornår ligger hvilke deadlines og hvordan måler vi effekten, når vi er i mål?
Alt for ofte glemmer de samme organisationer, at der samtidig bør sættes ressourcer og kompetencer af til en regulær forandringsledelsesdel, som fokuserer på mennesker, motivation og mening med forandringerne: Hvem bliver påvirket hvordan af forandringerne, hvordan giver forandringerne mening ud i de yderste led, og hvad har medarbejderne brug for at vide mere om for at blive klar til at bevæge sig med forandringerne?
Når vi forstår, at organisatoriske forandringer først sker i det øjeblik, medarbejderne ser en fordel i at gøre ting anderledes, står det lysende klart, at de selvsamme medarbejdere bør udgøre det altoverskyggende centrum for ledelsens fokus og bestræbelser.
Få hjælp til at lede forandringer
I manman yder vi støtte til direktion og ledergruppe til at holde fokus på forandringsledelsesdelen, når strategiske forandringer skal ske. Via kommunikationsfokus, forandringsledelsesmetoder (bl.a. ADKAR) og on-the-job forandringsledelsestræning øger vi sammen sandsynligheden for, at forandringsprocessen undviger 70%-kirkegården for forandringsprojekter, der aldrig lykkes.